Saturday 23 April 2011

Aku salahkan sistem TV kat Malaysia.

                                       Happy family with grand mother,father,son,daughter children cartoon Royalty Free Stock Vector Art Illustration
                                      I love to be in  family, by that i need to embrace everyone's good side

Kerana hidup tidak selalunya indah. Dan tiada manusia sempurna. Setiap orang ada good side & bad side. Jadi, aku salahkan system TV kat Malaysia kerana create manusia sebegitu rupa. Membuatkan ramai yang alpa. Mahukan pasangan seperti itu. Atau mahu diri sendiri secool itu.

Tiada lelaki semacam Benjy/Akmal(Awan Dania). Kaya, kacak, cool, funny, smart, setia dan segala-galanya. Kalau lelaki tu overtly setia. Dia mestilah terlalu bodoh. Overtly setia sampai lupa tanggungjawab kat parents? Tak macam contoh yang baik untuk jadi bapa pada anak-anak kan?

Tiada juga parents serba sempurna dan family serba bahagia macam kat drama RTM. Korang cuma mengelabui mata kanak-kanak. Dan buat kanak-kanak rasa parents mereka tak best. Ada ke? Family kau macam tu ke?

Everyone made a wrong turn in their life. Desperate Housewives/Glee/House/Senja Permai are good examples. Semua ada kekurangan masing-masing. Ini barulah betul. Dan nampak realistic.

Kita ada chance untul mengubah perkara ini. Kalau kau ada anak/adik, beritahu mereka to embrace people good’s & bad’s side. Ini memudahkan parenting. Mereka boleh memahami ibu bapa mereka sewajarnya..

No comments:

Post a Comment