Friday 22 April 2011

"Hello, mak?"

                                                                   
Nokia 3310                                                   Nokia 2100 (u can uncover the backside & put in own pic)

Masa aku mula-mula masuk college dulu, aku takde hp pun. Komunikasi sangat sukar dan terbatas untuk aku menghubungi emak aku kat kampong. Sebaik saja dapat scholarship, aku terus beli Nokia 2100. Aku beli dalam RM400.00. The sample above is exactly the same colour as i used back then. Apa yang membezakan hp ni dengan hp yang lain ialah at the back side of the phone, kita boleh letak pic. Walau bagaimanapun, hp ni agak fragile.

Starter pack pulak, masa dulu-dulu RM90.00. mahal siot. Sekarang jalan-jalan pun boleh dapat simkad percuma. Umobile bagila, celcom bagilah..

Berbalik pada isu hp. Bagi aku takde hp boleh beat ketahanan 3310.

3310, mula-mula keluar dulu, masa aku sekolah lagi. Abang aku yang study kat Uni dulu, beli hp ni. Dan berhabis RM800.00 untuk beli hp ni pada waktu tu. Masa tu canggih gile kot hp ni. Bangga la kalau dapat main game snake.

Yang bagus fasal 3310 ni dia sangat tahan lasak. Jatuh tak pecah, dibaling tak hancur. Bateri pun  boleh survive. Ringtone pun kuat. Ringtone pun boleh compose. Aku ingat lagi dok compose lagu Nelly I love you.
Sekarang, hp dah canggih. Nokia berkamera kurang RM300.00 dah boleh dapat. Siapa la yang pakai 3310 lagi. Evolusi zaman kan..

Tapi, kadang-kadang aku masih merindui 3310. Ketahanan yang dia ade, membuatkan aku tension dengan hp yang aku pakai sekarang. Jatuh sikit je, problem.

Takpelah, aku enjoy the fact yang aku boleh bawak kamera, mp3, calendar dan hp dalam satu gadget. Hidup kena bersyukur. Aku takut Allah tarik kesenangan aku kalau aku complaint banyak sangat.

Alhamdulillah.. 

No comments:

Post a Comment