Friday 22 April 2011

She was dumped and she made it facebook-ed

                                                
            This one                                              OR                                            this one?
                        
I am not a fb addict(anymore). Some fb addicts annoy me to the max. Aku paling bosan kalau orang guna fb untuk meratapi kesedihan. Biasanya mereka yang single with hopes/baru sahaja jadi single kembali.

Aku ada seorang fb fren(aku namakan INA). Dalam kehidupan sebenar, dia agak cool & chilax di ofis. Aku boleh berborak dengan gadis ini seperti biasa. Tapi, habis office hour, tiap-tiap hari dia akan update kesedihan dia ditinggalkan bf. Okaylah, fine. Apa saja kau nak buat. Asal kau tak ganggu hidup aku. Jauh dalam hati, aku agak annoyed jugak la. Macam cuma kau je ada masalah. Adoi, takat putus cinta.. move on la sial. 

Jadi, seorang frenlist dia(dan juga frenemie aku, namakan dia ITA), tanya dia dalam kehidupan sebenar;

Ita: aku baca fb kau, kau putus cinta ke? Kenapa weh?
Ina: ye. Family exbf aku tak suka aku. Mereka nak kahwinkan exbf aku dgn gadis senegeri mereka, gadis Kelantan.

Setelah perbualan itu tamat, Ina pergilah ke teman-teman yang lain melahirkan rasa annoyednya diinterview Ita yang terkenal super busybody, dan suka menyebarkan berita. Hoh.

Bagi aku, tindakan Ita bertanyakan soalan itu pada Ina bukanlah satu offence. Aku jadi memikirkan kesilapan Ina. Kalau kau tak nak orang tanya/tahu fasal kau dalam real life, buzz of la weh. Jangan update fb kau. Pelik. Bukan semua akan bagi kau feedback di fb. Jangan overdo fb kau

p/s: lepas berbulan Ina putus cinta, aku pergi pada Ina dan sampaikan kesedihan & doa pada dia. Aku berikan dia harapan, ada lelaki lain tercipta untuknya. Dia tunduk, memeluk aku dan pergi sambil menangis… aku tak feedback fb updates dia fasal aku bosan dengannya, tapi aku berikan dia harapan dalam dunia sebenarnya~

No comments:

Post a Comment